Entrevista de El Tarla

15 de maig, 2008

Entrevista

1. Vostè treblla a la UdG. podria explicar-nos les assignatures que ensenya?

A primer curs llengua llatina i literatura llatina i després a segon cicle hi ha una assignatura també de llatí i autors de la literatura llatina; avegades Ovidi, avegades Oraci i avegades Ciceró i a més a més hi ha una assignatura de doctorat.
Dues en feia aquest any: una que era llengües en l'antiguitat i l'altre que era la literatura llatina humanística, perquè de llatí només n'hi ha a l' antiguitat romana, sinò que també n'hi ha a l'edat mitjana, al renaixement...
Tot i que la meva docència és bàsicament els autors llatins clàssics també faig recerca en els autors que van escriure en llatí i que eren Catalans o Valencians o Balears al segle XV i XVI; això que es diu humanisme català.

2. Quins estudis va fer per arribar a ser professora de la UdG.?

Primer vaig estudiar batxillerat de lletres a l' institut Jaume Vicens Vives d' aquí Girona. Després vaig anar a estudiar a la universitat autònoma de Barcelona a fer la llicenciatura en filologia clàssica. Quan vaig acabar la carrera de seguida al setembre vaig llegir una cosa que es diu "tessina" que és una tessi doctoral en petit i a l' octubre vaig començar a donar classes a la UdG l' any 1974. Mentre donava classes a la UdG vaig fer la meva tessi doctoral que vaig defensar l' any 1983. Quan vaig ser doctora, llavors vaig poder accedir a una plaça del què es diu titular de la UdG i després de ser titular vaig haver de tornar a fer oposicions per ser Catedràtica.
La carrera a la UdG no s' acaba mai sempre has de continuar estudiant.

3. L'ajuda algú a fer la seva feina?

Aquesta per arribar a ser Catedràticano, aquesta l'he feta sola, però aquí a la UdG si que hi ha molta gent que m' ajuda a fer coses, perquè a més de professora de llatí a la UdG sóc directora d' una càtedra que es diu Mariangels Anglada. En aquest centre hi ha gent que treballa per ajudar-me a fer totes les coses que anem fent i aquí és allà on hem fet moltes activitats sobre Mercè Rodoreda a partir de la càtedra Mariangels Anglada.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici